Dzieci to nasz największy skarb. Z całą pewnością są naszym oczkiem w głowie i zależy nam na ich dobru, a także edukacji. Ministerstwo Edukacji Narodowej podjęło decyzję o wspieraniu młodych uczniów w rozwoju intelektualnym, a także psychofizycznym tworząc projekt jakim jest Radosna Szkoła.
Celem rządowego programu Radosna Szkoła jest:
• Stworzenie 6-letnim i 7-letnim uczniom rozpoczynającym spełnianie obowiązku szkolnego bezpiecznych warunków w zakresie nauki, wychowania i opieki w szkole, porównywalnych z warunkami edukacji przedszkolnej uwzględniającej aktywną naukę i zabawę
• Wzmocnienie opiekuńczej funkcji szkoły
• Stworzenie warunków organizacyjnych umożliwiających realizowanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego
• Stworzenie bezpiecznych i przyjaznych warunków organizowania zajęć szkolnych i zajęć opieki świetlicowej
            Ten rządowy program jest skierowany do placówek szkół podstawowych publicznych oraz niepublicznych. Umożliwia on szkołom zakup pomocy dydaktycznych i edukacyjnych, a także urządzeń przeznaczanych na szkolne place zabaw. Projekt Radosna Szkoła zdziałał bardzo dużo dobrego.  Dowodem na to są uśmiechnięte buźki naszych dzieci uczących się w sześciu szkołach  prowadzonych przez Stowarzyszenie „ Ziemia Dydyńska przyjazna Dzieciom”. Jest on dużą szansą dla dzieci mieszkających na wsiach i uczących się w  wiejskich szkołach. Wspiera nasze placówki i dzięki temu nasze dzieci mają możliwość korzystania z równie nowoczesnych pomocy edukacyjnych, co dzieci uczące się w miastach.

Miejsce zabaw w szkole w Witryłowie dzięki Radosnej Szkole zostało wyposażone w pomoce dydaktyczne kształtujące u dzieci umiejętności w zakresie koordynacji wzrokowo – ruchowej, spostrzegawczości, sprawności manualnych, precyzji i celowości ruchu oraz wyobraźni przestrzennej. Przyczyniły się do tego:
• Układanki kształtujące spostrzegawczość, precyzję ruchu, umożliwiające tworzenie historyjek tematycznych
• Materiały do integracji zmysłowej i stymulacji wielozmysłowej służące kształtowaniu wyobraźni i wspomaganiu rozwoju spostrzegawczości oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej
• Klocki, z których dzieci mogą budować różnorodne formy przestrzenne
• Gry planszowe służące rozwijaniu umiejętności pracy w grupie i uczące zasad dobrego współzawodnictwa
• Zabawki dydaktyczne umożliwiające zabawy tematyczne i stanowiące pomoc
w zajęciach relaksacyjnych.
Tak wyposażone miejsce zabaw pozwola na właściwą dla wieku rozwojowego dziecka zabawę. Kształtowanie koncentracji uwagi, zdolności manualnych czy precyzji ruchu daje podstawy do osiągnięcia sukcesu, jakim jest wszechstronny i harmonijny rozwój psychoruchowy dzieci w młodszym wieku szkolnym.